TIETOA INTERNETISTÄ

Internet. Hämeenlinnan kaupunginkirjaston hyvä linkkisivu.

Internet oppaita ja yleistietoa. Hämeenlinnan kaupunginkirjaston hyvä linkkisivu.

Suomen Internetopas. Yleistietoa internetistä: toimintaperiaatteet, tietoturva, hakupalvelut, virukset, tutkimustuloksia. Internetin historia, netiketti, sanasto ja aiheeseen liittyviä linkkejä.

Tietokoneen abc. Helppotajuisessä oppaassa selvitellään Internetin alkeet ja Windowsin käyttö kielellä, jota asiaan vihkiytymätönkin ymmärtää. Liitteenä tekstiä tukeva tietokoneen slangisanasto ja linkkejä.

Hyvää tietotekniikkamateriaalia, jota saa käyttää ilmaiseksi itsenäiseen opiskeluun ja ikäihmisten koulutukseen.

Internet-opas. Voit mm. siirtää itsellesi kokonaisen Internet-kirjan ilmaiseksi.

Netti tutuksi. TSL:n (Työväen Sivistysliiton) verkkokurssi.

Varttunet-oppimateriaali. Wanhat wiisaat werkossa. Ryhmä seniori-ikäisten atk-yhdistys Enterin jäseniä on tehnyt ikääntyneille oppaan tietotekniikan käytöstä. Oppaassa käsitellään mm. Internetiä ja sähköpostia.

Lähde esiin. Yläasteiden ja lukioiden opettajille ja oppilaille suunnatulla sivustolla käsitellään lähdekritiikkiä, tekijänoikeuksia ja etiikkaa erityisesti internetin käytössä. Opetushallitus.

Www-sivujen teossa ja julkaisemisessa tarvitaan sekä html-kieltä että muuta. Täältä löytyy monia oppaita ja paljon tietoa: Www-sivujen teko ja julkaiseminen. HTML-oppaita - Makupalat.