Mikä on Maakunnallinen seututarjotin?

Maakunnallinen seututarjotin on kattaus toisen asteen opiskelijoille tarkoitettuja lukion, ammatillisen koulutuksen sekä korkea-asteen opintojen VERKKOKURSSEJA, joita voit valita omiin opintoihisi oppilaitoksesta ja opiskelupaikasta riippumatta. Osaksi tutkintoasi voit suorittaa myös ammatillisen koulutuksen ja korkea-asteen opintoja.

Seutukurssit ovat avoimia kaikille, mutta ne ovat pääasiallisesti tarkoitettuja Pirkanmaan lukioiden ja ammatillisten oppilaitosten opiskelijoille. Suuri osa verkkokursseista sisältää myös lähitapaamisia, jotka järjestetään kurssista vastuussa olevan oppilaitoksen tiloissa.

Kun kevään aikana suunnittelet tulevan lukuvuoden opintojasi, voit valita niistä jo nyt itsellesi tarpeelliset kurssit. Kurssien täsmälliset kuvaukset ja ilmoittautumisaikataulu julkaistaan Seututarjottimen kotisivuilla.

Lue ilmoittautumisohjeet Seututarjottimen kotisivuilta ennen kuin ilmoittaudut kurssille. Samalla kannattaa myös tutustua verkko-opiskelijan oppaaseen, niin tiedät mitä verkko-opiskelu vaatii.

Voinko minä suorittaa seutukursseja ja mitä se maksaa?

Seututarjottimen kurssit on tarkoitettu ensisijaisesti Pirkanmaan lukioiden ja ammatillisten oppilaitosten opiskelijoille. Seutukurssit ovat sinulle ko. oppilaitoksen opiskelijalle ilmaisia, kunhan oma oppilaitoksesi on ilmoittautumisesi jälkeen hyväksynyt/vahvistanut osallistumisesi kurssille. Oma oppilaitoksesi viime kädessä hyväksyy osallistumisesi seutukursseille ja sen, sopiiko kurssi osaksi tutkintoasi. Lukiomme osalta kurssisi vahvistaa opinto-ohjaaja Lotta Seppänen.

Kurssimaksun maksaa oma oppilaitoksesi ja laskutus tehdään aloitetuista kursseista. Toisin sanoen keskeytetty kurssi maksaa oppilaitoksellesi saman kuin suoritettu kurssi. Älä siis ilmoittaudu turhaan ja mieti tarkkaan, onko sinulla aikaa ja energiaa suorittaa kurssi. Kurssien keskeyttämisestä voi seurata, että et voi enää jatkossa opiskella seututarjottimen kursseja. Yhteinen sääntö on, että seutukurssin voi suorittaa loppuun seuraavan jakson loppuun mennessä.

Miten saan kurssista suorituksen?

Opettajan kirjattua suoritusmerkinnät kurssin lopuksi sinun tehtäväsi on käydä oman oppilaitoksesi kansliassa hyväksyttämässä merkintä omaan opintorekisteriisi. Kanslisti tai koulusihteeri löytää arvosanan järjestelmästä ja käy siirtämässä sen suorituksiisi. Kaikkien seutukurssien koodit eivät ole samoja kuin omassa oppilaitoksessasi. Pidä huolta että saat hyväksi luettua oikean kurssisuorituksen!

Lisätietoja saat omalta opinto-ohjaajaltasi.

Seututarjottimen kotisivu on http://tvt.tampereenseutu.fi/verkkokurssitarjotin/

TAKAISIN PÄLKÄNEEN LUKION PEDANET-SIVULLE